Skawińska młodzież w Berlinie

W dniu 27 kwietnia br. wyjechaliśmy wczesnym rankiem w stronę niemieckiej granicy. Wycieczka została zorganizowana dzięki współpracy miast partnerskich ze Skawiną. W podróży wzięli udział uczniowie i opiekunowie z gimnazjów miasta i gminy Skawina: Gimnazjum nr 1, Gimnazjum w Radziszowie, Ośrodka szkolno-wychowawczego, Gimnazjum nr 2 oraz Katolickiego Gimnazjum, które pojechało pod opieką Pani Marty Jaćkiewicz-Lesiak oraz Pana Arkadiusza Wrzoszczyka.

Kiedy pierwszego dnia dojechaliśmy na miejsce, zostaliśmy zakwaterowani w hostelu „Pegasus”, a następnie udaliśmy się do Bundestagu na spotkanie z posłem Willym Zyllajewem, który opowiadał nam o pracy i życiu w stolicy Niemiec. Zwiedziliśmy budynek niemieckiego Parlamentu oraz podziwialiśmy panoramę Berlina. W czasie wolnym robiliśmy zdjęcia oraz opowiadaliśmy śmieszne historie. Kiedy wróciliśmy do hostelu, każdy z nas myślał tylko o tym, aby umyć się i iść spać.

W sobotę odwiedziliśmy Muzeum Pergamońskie (niem. Pergamonmuseum), w którym zachwyciła nas Brama Isztar, a także Wielki Ołtarz Zeusa. Po zwiedzaniu przeszliśmy, pod wieżę telewizyjną (niem. Fernsehturm) i tam na dużym placu mieliśmy czas wolny. Poszliśmy dla ochłody zjeść lody oraz odwiedzić różne sklepy. Po południu byliśmy w restauracji „12 Apostołów” w której zjedliśmy bardzo dużą pizzę. Następnie przeszliśmy do centrum miasta, w którym dane nam było zobaczyć jego zabudowę, wstąpić do wielu sklepów, a także zrobić zakupy na kolejny dzień.

W niedzielę po śniadaniu pojechaliśmy do katedry św. Jadwigi (niem. St. Hedwigs-Kathedrale) gdzie uczestniczyliśmy w Mszy św. sprawowanej w języku niemieckim. Potem przeszliśmy do Muzeum Żydowskiego (niem. Jüdisches Museum) o nietypowym kształcie błyskawicy, gdzie mogliśmy wszystkiego dotknąć oraz przenieść się w czasy kiedy naród Żydowski rozprzestrzeniał się po świecie. Było to bardzo interesujące, gdyż mało wiemy o tym narodzie. Kolejnym punktem wycieczki było Sony Center, gdzie spożyliśmy posiłek. Po skończonym obiedzie dostaliśmy mapy i każda grupa miała dotrzeć pod Bramę Brandenburską (niem. Brandenburger Tor). Kiedy wszystkie grupy dotarły do celu mieliśmy czas na  robienie zdjęć przy pięknym świetle zachodzącego słońca. Organizatorzy sprawili  nam niespodziankę w postaci rowerków 7 – osobowych, na których wróciliśmy się do Sony Center, aby zobaczyć pięknie oświetloną kopułę tego centrum, która zmieniała swoje kolory. Największą atrakcją tego miejsca jest owalny dach podświetlany wieczorami tęczą kolorów.

W poniedziałek rano wyjechaliśmy w stronę granicy z Polską, ale zatrzymaliśmy się w Tropical Island. Tam spędziliśmy wiele godzin, kąpiąc się, spacerując po lasach tropikalnych oraz zjeżdżając ze zjeżdżalni. Po zabawie wsiedliśmy do autokaru, który zawiózł nas bezpiecznie do ojczystego kraju. Oczywiście po stronie Polski zatrzymaliśmy się na obiad. Po skończonym posiłku udaliśmy się na plac zabaw aby przez chwilę poczuć się jak duże dzieci. W godzinach wieczornych wróciliśmy do Skawiny.
Wycieczka była bardzo udana, a dobrego humoru dodawała nam piękna, upalna pogoda. Opowiadaliśmy rozmaite, ciekawe historie, poznaliśmy nowych kolegów i koleżanki, robiliśmy setki zdjęć, które stanowią niezapomnianą pamiątkę naszej podróży.